KPI Dashboard

rugi Dh432juta...kerana Bush

Semalam warga Dubai kena 'tahanan rumah' (5.00 pagi sampai 5.00 petang)... gara-gara (atau angkara) lawatan Bush. Akibatnya, sektor ekonominya dianggar mengalami kerugian ketara lebih Dh432 juta (RM100=Dh111)... Baca DI SINI dan DI SINI

Namun, kesempatan itu kami ambil untuk ke Sharjah (selepas 5.15 petang) untuk ke Expo Malaysia.... aduhhh seronoknya! Perjalanan tidak sampai 30 minit dan tidak pernah dialami jika memandu dari Dubai ke sana.

Saya ke expo, sementara isteri, anak dan cucu menjelajah Sharjah Central Souq. Seperti dijangka, suasana di dewan pamiran agak lengang... Mengikut penganjur, jika pamiran itu dikendalikan di Dubai, lagi teruk kesannya - terpaksa ditutup! Di sana sempat juga bertemu kawan-kawan dari TNB (peserta pamiran) yang bertugas.

Sharjah kini tidak seperti yang saya saksikan 3-4 tahun lalu...saksikan Sharjah LIVE DI SINI. Pemerintahnya kini bijak mengambil kesempatan di atas kepesatan pembangunan ekonomi Dubai... menyediakan infrastruktur untuk tujuan penginapan. Agressive sekali nampaknya!

Sharjah juga merupakan venue perlumbaan Formula F1 Botlaju (F1H2O) - yang ini, khas untuk Kasawari...

Nota
: Beberapa imej Sarjah akan di upload kemudian...