KPI Dashboard

Kuliah Mingguan

Sabtu dan Ahad lepas tidak berupaya menabur maklumat.

Capaian jalurlebar yang cuba dinaiktaraf ke 4Mb masih gagal dilaksanakan sejak 25 Mei 2007. Penerokaan ke alam siber sering terjejas semenjak itu. Sistem penyampaian dan mesra pelanggan Pembekal Perkhidmatan itu tidak seindah iklan-iklan dan kaunternya yang kini berwajah baru. Kini perkhidmatan yang dibekalkan semula masih lagi di atas dasar sementara (pada tahap lama yang amat mengecewakan)!

Namun, dua kuliah mingguan Sifu PTS sempat juga melupakan kesulitan yang dialami. Dua benda baru dipelajari, iaitu modal budaya dalam penulisan jinbunsyi dan pantang larang orang berkuasa dalam aspek-aspek bisnes latihan.

Betapa modal budaya yang diselitkan dalam nobel jibunsyi dapat memberi nilai tambah yang ketara, disamping memberikan impak kesegaran sepanjang zaman (evergreen) untuk dijadikan kajian.

Yang pasti, tatalaku pembekal latihan (penerima) terhadap mereka-mereka yang berkuasa mengeluarkan tawaran latihan (pemberi) itu mungkin juga boleh dijadikan bahan-bahan modal budaya jibunsyi pembekal latihan.