KPI Dashboard

NLP vs LoA

Terlebih dahulu saya ingin merakamkan setinggi-tinggi terima kasih dan penghargaan kepada rakan-rakan siber /bloggers yang telah mengirimkan hasrat masing-masing untuk menyertai program coaching yang ditawarkan

Kepada yang tidak terpilih, jangan berkecil hati. Mungkin tuan/puan diberi peluang di masa-masa akan datang. Saya telah bertemu lebih separuh daripada 'Coachee' yang telah didaftarkan di bawah program tersebut. Alhamdulillah, kami telah melalui proses pembelajaran yang amat menarik sekali!

Perkara-perkara yang menjadi minat mereka dan ingin mengetahuinya dengan lebih lanjut adalah yang berkaitan NLP dan LoA. Klik Neuro Linguistic Programming (NLP) dan Law of Attention (LoA)...untuk maklumat ringkas berkaitan.

"...NLP ialah teknologi terkini yang menggunakan model kefungsian manusia berasaskan kepada konsep psikologi. Model kefungsian manusia merangkumi penggunaan 'BAHASA MINDA' untuk mengawal minda dalam menguruskan perasaan, untuk mencapai sesuatu matlamat.

Model asas dalam teknik NLP yang digunakan ialah STIMULUS dan RESPON. Jadinya teknik NLP sentiasa menitikberatkan penyediaan stimulus yang positif ke arah respon yang positif."**

** Rujukan /Kredit: 2006 kajian aura intuisi NLP
-
Dr Ismail Alias & Raja Kamariah Raja Haji Mohd Khalid.