tiru macam Prof Kamil...

Tabik! Prof Kamil.

Kalau sudah hebat, apa buat pun beliau kekalkan kehebatannya. Dan kalau anda sudah membaca Travelog Hajinya, tentu sekali petikan berikut ini tiada asing lagi... tentu miliknya!

...."Pada penghujung Ramadan, saya bangun di sekitar pukul 2.20 pagi dan berada di Masjid pada pukul 2.40 pagi. Sudah ada yang awal tiba meskipun ia tidak sampai sebelah jari. Saya melalui pengalaman tersebut dengan seribu pengajaran. Pada satu masa yang lain akan saya tulis pengalaman dan pengajaran ini yang mungkin tidak pernah diceritakan di dalam mana-mana buku agama. Khusus untuk mereka yang jahil, fakir dan tercari-cari jalan pulang".

"Saya bertanya kepada diri sendiri - apakah amalan yang menyeronokkan ini hanya khusus pada bulan ramadan semata-mata? Atau secara lebih spesifik: adakah hanya untuk 10 malam terakhir ramadan?"...

Bacalah Kemenangan beliau seterusnya.

Sebagai 'akujanji' ketika menerima TH-MSI di hari pelancarannya, awal pagi kelmarin sempat meninggalkan sedikit catatan dalam inboxnya... yang kemudiannya menjadi sebahagian dari entri-entri Travelog Haji beliau... dan di sini.

Itulah Prof Kamil!

Puan Ainon PTS telah 'mewartakan' beliau sebagai 'Profesor yang lain daripada yang lain'... Jadi, tirulah macam Prof Kamil - dalam penulisan santai...