KPI Dashboard

Otak Segar, Idea Segar, PEMBACA SEGAR

10 June 2007 | Kategori Artikel: Coretan Jurulatih Penulis Karya Bestseller

Sebelum ini saya ada berbincang mengenai kehebatan otak. Otak adalah aset yang perlu digembleng potensinya agar ia menjadi suatu alat menghasilkan sesuatu yang hebat. Bagi penulis sesuatu yang hebat itu tentulah karya hebat. Semasa di Jakarta saya ada membaca beberapa karya yang hebat.

Change sebuah karya fenomena yang terjual ratusan ribu naskhah adalah suatu karya hasil otak dan minda hebat. Isinya berkisar kepada diri manusia dan persekitaran. Persekitaran itu meliputi pejabat, rumahtangga dan rakan-rakan. Bagaimana keseluruhan ini menjadi agen perubahan diri. Karya ini ditulis oleh seorang pensyarah, Dr. Rhenald Kasalli. Kajian selama berbelas tahun penuh tekun menghasilkan karya terhebar Indonesia ini. Re-Code, juga karya Dr. Rhenald Kasalli, mengungkap kajian mengkod semula DNA diri, pemikiran dan organisasi. Juga karya hebat dan menjadi bestseller tahun ini.

Financial Revolution, sebuah karya yang memang merevolusikan cara kita mengurus kewangan. Dengan cara dan teknik segar mengurus kewangan diri. Ala-ala karya Robert T. Kiyosaki dan Adam Khoo, tetapi mempunyai perspektif tersendiri. Mereka ini pasti puas dengan karya tulisan mereka.

Saya yakin dan percaya, kesemua karya terhasil di atas adalah karya hasil olahan minda hebat. Otak dipraktiskan menyelidik, melihat dan menganalisa fakta. Penghasil idea segar, agen kepada karya hebat. Pastinya karya segar dari idea segar menjadikan pembaca juga segar.

Petikan dari AkademiPenulis.com