KPI Dashboard

dubai vs iabud...

Alhamdulillah, awal pagi tadi sampai semula di Subang Jaya...meninggalkan Dubai dan dua orang cucu yang mungkin akan tercari-cari atuk dan neneknya (seperti lazimnya) untuk beberapa hari ini... Gambarannya seperti gambar di atas: Dubai yang dilanda kabus (fog) musim sejuknya, beberapa hari terakhir di sana. Dalam kesempatan yang ada, telah dibawakan beberapa N3 minda.DUBAI dan salam.DUBAI. dan kemuncak kepada 'kegilaan' untuk Dubai-TER itu, dipaparkan gambar 'grand finale' kepada Dubai Airshow 2007 yang telah mencatatkan penjualan USD100 bilion... meletakkannya pada kedudukan No 1... yang telah pun memulakan kempen 2009 di lokasi barunya - Dubai World Centre (lapangan terbang 6 runway, dan terbesar di dunia... 2x luas Singapura).

Kita tunggu LIMA 2007 pula...

Tertarik dengan komen Lee Kuan Yew: "..kehebatan Dubai membina aviation hub dengan tenaga dan kepakaran terbaik dunia (yang 'disewa' dengan duit minyaknya)... tetapi Singapura dibangunkan dengan 'bertulang belakangkan' kepakaran anak tempatan (yang bertaraf dunia)..."

Baca lanjut minda Menteri Mentor itu di sini... untuk pembayang maksud "dubai vs iabud" yang cuba diketengahkan kali ini.