Nigerian workers strike over cost of living crisis
-
[ad_1] The nationwide walkout was called by the two mai […]
persekitaran YSB(6): ada apa pada NAMA?
Sering kita dengar bijak pandai berkata "Ada apa pada nama?"...
Di ruang ruang Ekonomi Berita Harian pagi ini, terpapar gambar di atas [tetapi... gambar dan ceritanya telah 'hilang' dari arkib berita...berita bergambar lain pula yang keluar. Pelik bin Ajaib punya kerja?]
Disebabkan gambar itu boleh menceritakan segalanya, entri ini tidak bercadang mengulas lanjut... Cuma hendak sentuh sedikit kisah seorang usahawan yang memiliki PhD itu sahaja. Beliau membeli jenama "IDEAL" dari sebuah syarikat di Jerman, setelah nama 'kampung'nya ternyata tidak membawa tuah. Kini produk keluaran Ideal Healthcare Sdn Bhd, di Kedah itu telah berada di pasaran 12 buah Negara!
Kesimpulannya: "...nama yang sesuai untuk entiti bisnes, produk dan perkhidmatan yang ditawarkan senenarnya PEMANGKIN kejayaan".
Ianya berupaya bertindak melakar dan membentuk persekitaran. Persekitaran yang boleh dikawal, berbanding hanya membiarkan persekitaran terus menerus menentukannya.
Labels:
minda.STRATEGIK,
pYSB