KPI Dashboard

PETA Strategi

Seronok kerana berpeluang untuk berkongsi pengalaman dengan 27 kenalan baru daripada sebuah agensi KEMENTAH, yang secara proaktif berhasrat membina Peta Strategi organisasinya. Lebih-lebih lagi fungsinya yang amat kritikal di masa aman atau pun darurat. Tabik bosnya (yang turut sama belajar)!

Persekitaran tempat latihan agak terdedah kepada semak samun ragam manusia yang gilakan hiburan, serta dicemari budaya sosial murahan yang pelbagai dikalangan remaja. Yang Melayu pun tidak terkecuali. Namun disebabkan disiplin yang tinggi, peserta-peserta program tetap akur kepada jadual; demi mencapai matlamat utama kenapa mereka berada di tanahtinggi itu.

Kabus sejuk lagi menyamankan yang meresap masuk sehingga ke dalam bilik tidur selama tiga hari dua malam itulah sebenarnya telah membersihkan pencemaran minda semua.

Peta strategi adalah peta minda yang dipetakan dalam menterjemahkan halatuju strategik individu, organisasi bisnes (tidak kira saiz atau pun jenisnya) dan organisasi bukan kerajaan (NGO). Peta strategi berupaya membantu proses pemantauan berkesan dalam merealisasikan visi atau impian.

Justeru itu, peta strategi menjadi salah satu dari alat yang kritikal dalam proses membudayakan pemikiran strategik bangsa.

Apa dia pemikiran strategik itu? Ikutilah entri-entri seterusnya di bawah label ini.